Voor het ontvangen en versturen van e-mail heb je de keuze uit meerdere e-mailprogramma’s. Hieronder vind je belangrijke informatie voor het instellen van verschillende e-mailprogramma’s. Werkt je e-mailaccount niet meer? Vaak ligt dit ook aan de instellingen, bijvoorbeeld als je e-mailprogramma een update heeft gehad.
Benodigde gegevens
Voor het instellen van je e-mailadres in je mailprogramma heb je natuurlijk een e-mailadres nodig. In de Hostingmanager vind je op de pagina ‘Mail’ een overzicht van de e-mailadressen die je hebt aangemaakt.
Inkomende mail
Server | Het serveradres is mail.joudomein.nl |
Gebruikersnaam | Je e-mailadres |
Wachtwoord | Het wachtwoord dat bij de e-mailbox hoort die je in wilt stellen |
Poortnummer | 993 (voor IMAP) 995 (voor POP |
Versleuteling | SSL/TLS |
Wachtwoord verificatie vereist (SPA) / identiteitscontrole | uit |
Uitgaande mail
Server | Dezelfde server als bij inkomende mail |
Gebruikersnaam | Hetzelfde als bij gebruikersnaam inkomende mail |
Wachtwoord | Hetzelfde wachtwoord als bij inkomende mail |
Poortnummer | 465 |
Versleuteling | SSL/TLS |
Wachtwoord verificatie vereist (SPA) / identiteitscontrole | uit |
In sommige e-mailprogramma’s staat er bij ‘geavanceerd’ of ‘meer instellingen’ ook nog het volgende:
- Pad van de hoofdmap /
- Prefix IMAP-pad /
- Voorvoegsel IMAP-pad /
- Hoofdmap
Vul hier niks in, dit veld moet leeg zijn. Staat er nu ‘INBOX’, haal dan de tekst weg zodat het veld weer leeg is. Sla de wijziging op.
Wachtwoord vergeten
Als je het het wachtwoord van je mail niet meer weet stel je een nieuw wachtwoord in via Directadmin. Volg de instructies in dit artikel: